Tuesday, August 6, 2013

Dewan Niaga 9

Dari ABS

Tuan Anuar Rich Richer menulis:

"Saya akui terlalu banyak kesilapan telah saya lakukan hanya kerana tidak buat perancangan rapi dan buat case study berkenaan bisnes restoran ataupun kedai makan ini.

Bisnes makanan seperti ini paling cepat kita dapat memperolehi keuntungan, dan paling cepat melingkupkan jika tiada ilmu.

Sebelum membuka kedai burger bakar, saya menjalankan kantin di sebuah universiti awam.

Dengan berbekal pengalaman kantin yang ada, saya cuba aplikasikannya teori kantin ke dalam restoran burger bakar saya.

Hasilnya saya kecundang hanya setelah 3 bulan bertapak.

Dan setelah saya berada di ABS ini baru saya sedar akan ilmu setiap perniagaan itu berlainan walaupun major bisnesnya sama. Ini yang dikatakan sama tapi tidak serupa.

Sekali lagi saya tersenyum lepas sendawa dan berkata alhamdulillah, kebodohan saya masa lalu mengajar saya erti ilmu ditimba sehingga ke liang lahad."

No comments:

Post a Comment