Tuesday, August 6, 2013

Soraya

Walaupun berada diatas kapal laut yang di kategorikan sebagai kapal laut sederhana mewah sudah cukup membuatkan aku rasa berada di sebuah kapal mewah gergasi ini.Bagi aku ini pengalaman pertama dapat memijak kapal laut semewah ini.Bagai mimpi terasa terima kasih kepada pihak syarikat memberi bonus kepada untuk melancong bersama Soraya membelah laut biru dan menongkah badai bersama Soraya.

Soraya bukannya nama seorang gadis tetapi nama bagi kapal laut yang aku naiki ini.Rekabentuk kapal laut ini mempesonakan mata aku,dengan panjang 47 meter Soraya dapat memuatkan 10 penumpang di dalam 5 kabin dan juga mempunyai 9 orang anak kapal.

Aku suka berlegar-legar di haluan hadapan kapal untuk melihat pemandangan laut yang indah,sesekali aku juga mendepakan tangan seakan-akan meniru aksi leornado di carpio didalam titanic cumanya aku hanya mendepakan tangan seorang saja.

Haluan kapal laut ini agak luas dan juga merupakan sebagai tempat untuk mendaratkan helikopter.Sebagai langkah keselamatan jika ada kesulitan boleh meminta bantuan jika berlaku apa-apa kemalangan.

Soraya mampu bergerak sepantas 17 knots dan mempunyai jarak perjalanan sebanyak 4500 nautika.Ciri-ciri Soraya sesuai untuk golongan mewah memilikinya dengan di lengkapi dengan pelbagai kemudahan.Ruang Kabinnya mewah di lengkapi perabot-perabot yang berkualiti tinggi dan juga reka bentuk kabinnya seakan-akan sebuah kondominium.

Di waktu malam aku suka bersantai-santai di atas sofa di bahagian atas kapal yang tidak berbumbung untuk melihat keindahan panorama bintang di angkasa.

Pada sebelah siangnya kau selalu menaiki jet ski sekadar untuk beriadah di petang hari dan berjemur di kawasan belakang kapal soraya.

Sememangnya berlayar dengan kapal Soraya memberi seribu satu kepuasan kepada aku dan inilah percutian yang paling terbaik terasa seperti seorang jutawan apabila berada di atas Soraya.


No comments:

Post a Comment