Tuesday, September 3, 2013

Tips Bisnes

Dari ABS

Bagaimana bisnes naik mendadak....

Ada orang bisnes yang mengalami bisnesnya berkembang merangkak-rangkak. 

Ada orang bisnes yang mengalami bisnesnya mula-mula merangkak-rangkak, kemudian tiba-tiba bisnesnya berkembang dengan mendadak.

.

Cerita tepung dengan ragi....

Ada 2 orang bisnes yang sama-sama senasib. Masing-masing bisnesnya berkembang dengan terkial-kial dan merangkak-rangkak.

Pada suatu masa, entah bagaimana, mereka terjumpa dan berkenalan.

Perkenalan itu macam tepung berjumpa ragi, menghasilkan apam yang tiba-tiba naik menggebu-gebu.

Dalam masa yang singkat, pada pertemuan pertama kali itu, masing-masing mendapat idea mahu bekerjasama menjalankan bisnes-bisnes baru.

.

Ini catatan 'Puan Tepung' secara tak dirancang telah terjumpa 'Tuan Ragi' di pejabat ABS pagi tadi.....

Puan Noraini A Rahman menulis:

"Salam puan yang dirahmati Allah....saya baru kembali dari office ABS tadi bertemu muka bersama Puan Noraminah Omar merangka Tadika ABS....berbincang bersama Tuan Azizul.. tanpa disangka lain dirancang, rezeki lain diterima....

Saya dianugerahkan bertemu "khadijah" pula jadinya..... sayangnya saya dengan family ABS ni..... jalan dari Allah... syukur2.... terima kasih puan.... SAYA SUKA!!

3 rezeki hari ini... dapat menjadikan tadika saya Tadika ABS... dapat rakan kongsi bersama Tuan Azizul.... dapat "khadijah" pula.....

Perjalanan pulang saya di dalam kereta... seperti rasanya bagai menaiki helikopter.... wow... rasa di awang-awangan....."

.

Moral of the story.... Keluarlah dari bilik kerja kita, pergilah ke tempat orang, berjumpalah orang-orang yang tidak kita kenali....

No comments:

Post a Comment